Enemics invisibles
"No base mi carrera en tener Hits , tengo Hits porque jo senté las Bases , na, na,na, ...na na na ....."
Com em va agradar aquesta cançó de la Rosalia. En general , ella em sembla un gran exemple d'empresa innovadora (Gran professionalitat , molta formació , recerca Konstant d'oportunitats, Konectora del que és insospitat , honestedat en la proposta ).
Les empreses que cerquen la competitivitat en qualsevol, sector haurien d'invertir en l'avaluació d'aquests factors i sempre .
M'aturaré en el primer d'ells , GRAN PROFESSIONALITAT .
Des del meu punt de vista , una empresa que es pugui definir així ,és aquella que reflexiona Konstantment ( si , amb K) ,sobre els petits factors que la configuren i que normalment els considerem que "venen de fàbrica " es a dir que, quan no funcionen , atribuïm la responsabilitat a un tercer ( els treballadors no tenen nivell, el sector no entén les nostres grans innovacions , la tresoreria la controla el meu gestor, ...). Són el que en La Sismika Lab anomenen ENEMICS INVISIBLES I els hem agrupat així:
1.Resistència al canvi: Una de les majors amenaces dins de les organitzacions, on les cultures empresarials establertes i les dinàmiques de grup consolidades poden inhibir la innovació i l'adaptabilitat.
2.Desgast organitzacional: Causat per processos ineficients, estratègies obsoletes i manca de renovació ,pot conduir a la pèrdua de competitivitat i eficàcia en el mercat.
3.Falta d'agilitat: L'incapacitat per adaptar-se ràpidament a les noves tendències del mercat, les tecnologies emergents i els canvis en les preferències del consumidor pot deixar les empreses endarrerides.
4.Lideratge ineficaç: Un lideratge que no promou la innovació, la col·laboració i la responsabilitat pot frenar el creixement i la transformació dins de l'organització.
5.Comunicació ineficient: La manca de comunicació clara i efectiva dins dels ekips pot conduir a malentesos, conflictes i una disminució de la productivitat.
6. Falta de visió estratègica: Les empreses sense una visió clara de futur o una estratègia ben definida per arribar-hi poden trobar-se sense direcció davant els desafiaments del mercat.
És el que la Rosalia anomena "Posar la BASES " i com estem parlant de col·lectius d'alt rendiment , les BASES , els fonaments , són allò que donarà a l'empresa la Konsistència ( amb K) quan la pressió aparegui. ( que apareixerà).
Com hem dit . Això ,s'entrena.