Ni desordre, ni ordre perfectes

Estarem d'acord que una empresa és bàsicament ,un sistema complex on diferents parts ( departaments , treballadors , RLT, proveïdors , clients .....) interactuen entre elles .

Però també coincidirem que moltes vegades ( la gran majoria ) les i els ortodoxes negen i combaten aquesta complexitat ,per reduir-la al binomi correcte / incorrecte , renunciant a la varietat i a la connexió .

En aquest sentit ,m'ha semblat molt interessant ell llibre de Carlota Torrents i Natalia Balagué "Marcar un gol o ballar un cha cha cha " ( 2010) on defineixen com a sistemes complexos:

1." Com allò que caracteritza un TOT format per PARTS ,que interactuen entre elles ."

2" La diferència entre les parts:
2.1 aporta varietat i promou desordre i caos .
2.2 mentre que la connexió suposa interdependència i posa la llavor per arribar a l'ordre"


3. Llavors, un Sistema complex és per definició: "ni ordre perfecte ni desordre perfecte" "( Amén!) .
Nota: Xavier Marcet : "La empresa es un conjunto d'equilibrios
Inestables "


💡Acceptar la complexitat suposa incentivar la varietat i la diversitat i potenciar la connexió entre les parts del tot .

⛷️Com diuen les autores " ni desordre ni ordre perfectes", permeten que les relacions entre els components es modifiquin amb el temps i es puguin adaptar als canvis de l'entorn o del mateix sistema"

🏋🏻‍♀️Llavors ,dirigir una empresa és ser conscient que es mourà irremeiablement entre l'ordre i el desordre com a sistema complex que és ( sistema viu) .

🏄🏼‍♂️La diferència competitiva entre sistemes ( empreses ) recaurà sobre aquella que sàpiga estar "relativament estable en la inestabilitat "tant interna com externa.

🥇Les empreses mereixen ,per tot el que aporten a la societat , que per començar , els seus treballadors esdevinguin Col·lectius d'èxit , per això han d'acceptar la complexitat intrínseca i fer que jugui el seu favor .

🧘🏻‍♀️🏊🏼🏂Assumir la complexitat i fer d'ella un factor d'èxit , també s'entrena .

#LaSismikalab

Anterior
Anterior

Creativitat Motriu a l'empresa?

Siguiente
Siguiente

El “Sisu” com a factor diferencial